Různý výklad práce v osádce

Články pro řidiče

Různý výklad práce v osádce

 

     Vážení, vzhledem k nejednotnému výkladu, „jednotné“ Evropy, jsme se rozhodli zjistit názory kompetentních úřadů.

Proč musí být u nakládky dva řidiči, když stačí jeden. Logiku v Bruselu nehledejte, nenajdete ji tam.

     Podle vyjádření pracovnice EK paní Alicje Hübner se první hodina provozu bere od prvního okamžiku řízení. Takže pokud se bude provádět nakládka vozidla na více místech, v delších časových intervalech s dobou řízení do jedné hodiny, musí být přítomni u nakládky oba řidiči. Pracovník Ministerstva dopravy na rozdíl od bruselské pracovnice použil selský rozum a stanovil první hodinu doby řízení, jako součet dob řízení během nakládek.

     Kontaktovali jsme pro vysvětlení přímo ministra dopravy aby nám podal stanovisko, jak to tedy je.
No a výsledek – odpověd Ministerstva dopravy ČR si můžete přečíst.

 

     Krátce řečeno – nikdo neví, jak je to správně, rozhodnout může pouze soud. Ale pokuty se rozdávat můžou vesele dál.
A za takovéto stanoviska si platíme úředníky? K čemu tam teda jsou? Co tam dělají?

V příloze:
– dotaz na ministra dopravy           http://sdruzeni.proridice.eu/dokumenty/osadka_dotaz_MD.pdf
– příloha ohledně osádky               http://sdruzeni.proridice.eu/dokumenty/osadka.pdf
– odpověď ministerstva dopravy    http://sdruzeni.proridice.eu/dokumenty/osadka_odpoved_MD.pdf