Soutěž pro řidiče
Soutěž pro řidiče
Prostřednictvím časopisu Truck magazín bychom si tímto rádi dovolili zveřejnit soutěž o dva programy TAGRA.eu Trucker v hodnotě 1.300,- Kč včetně DPH, který je určen řidičům k vyhodnocování dat z karty řidiče, archivaci, vyhodnocení a plánování na cestách, vedení výkazů pracovní doby a přestupků, evidování přestupků za období 29- ti dní, plánování další práce, odpočinku a doby řízení. Předmětný program je vybaven intuitivním uživatelským rozhraním a je pravidelně aktualizován. Součástí balení je čtečka karet. Program TAGRA.eu Trucker poskytl náš obchodní partner společnost Truck data technology, s.r.o. za správně zodpovězenou otázku v případě režimu osádek.
K volbě právě této soutěžní otázky nás vedl fakt, že se poměrně často setkáváme s případy, kdy dochází ke zbytečnému porušování v tomto režimu, neboť řidiči i dopravci nesprávně organizují čas při střídání více řidičů. Někteří se zbytečně okrádají o čas, jiní zase neúmyslně naplánují režim v rozporu s platnou legislativou.
V přiloženém grafu je naplánován režim více řidičů v kamionové dopravě. Dopravní firma provozující pravidelnou přepravu z Prahy do Barcelony využívá režim více řidičů následujícím způsobem:
Dva řidiči A a B naloží zboží v Praze. Po příjezdu do Barcelony skládá toto zboží řidič C, který současně připravuje zboží i pro přepravu zpět do Prahy. Řidič C je v dané destinaci (Barcelona) ubytován na pobočce společnosti. Řidič B ukončí pracovní výkon jako první a zůstává na ubytovně, zatímco řidič A pokračuje ve výkonu s řidičem C, který již měl předchozí dobu výkonu na jiném vozidle, a nyní přistoupil do tohoto vozidla k řidiči A. Toto vozidlo musí současně i připravit k další jízdě zpět. V průběhu rozvozu po Barceloně řidič A po hodině jízdy, vystoupí a zůstává také na ubytovně, kde začíná denní dobu odpočinku. Řidič C pokračuje v další činnosti tak, aby do následujícího dne bylo vozidlo částečně naloženo a řidiči A a B mohli naložit zbývající náklad a pokračovat zpět do Prahy. Druhý den má řidič B ukončenou denní dobu odpočinku dříve, než řidič A. Z tohoto důvodu zahajuje výkon řidiče jako první sám, protože řidič A nemůže stále řídit z důvodu odpočinku. Po naložení zbývajícího nákladu se řidič B vrací na pobočku společnosti a přibírá řidiče A, tak aby se vrátili zpět do Prahy.
Soutěžní otázka zní:
Je správně naplánován časový harmonogram řidičů A, B, C, tak aby vše bylo v souladu s nařízením č. 561/2006?
Vaše odpovědi zasílejte do 18. 02. 2013 na e-mail soutez@cdvz.cz. Veškeré informace budeme průběžně zveřejňovat na stránkách sdružení řidičů http://soutez.proridice.eu/. O dvou vítězích se správnou odpovědí rozhodne následné slosování za účasti předsedy Sdružení řidičů CZ, o. s pana Pavla Lukáše, jednatele společnosti Truck Data Technology s.r.o. pana Libora Dospěla a jednatele Naší společnosti Centrum dopravního vzdělání s.r.o. pana Milana Boudy. K odpovědím na zmíněnou soutěžní otázku uvítáme i případnou diskuzi s Vaším výkladem proč si myslíte, že se jedná o přestupek anebo nikoliv.
Diskuze a další soutěžní otázky budou pravidelně zveřejňovány na Diskuzním foru Sdružení řidičů CZ, o.s.
Čtenáři, kteří mají roční předplatné časopisu Truck magazín mohou uplatnit slevový kupon v hodnotě 10% na veškerá námi nabízené služby (více informací na www.cdvz.cz).
Připravili: Bc. Blanka Myšková a Roman Šotola
Centrum dopravního vzdělání s.r.o.
Web: www.cdvz.cz
Email: cdvz@cdvz.cz
Nejnovější komentáře