100x to samé dokola

Články pro řidiče

100x to samé dokola

Jako na zavolanou se mě v poště objevili fotografie dokazující znalost nebo spíše neznalost silničního zákona. Jev naprosto častý a samozřejmý v myšlení některých řidičů, který ti co mají pomáhat a chránit absolutně tolerují a nepostihují. Přitom není dne, aby tito a jím podobní jedinci nevytvářeli kolizní situace na velmi frekventovaném úseku naší nejslavnější dálnice D1.

 

Asi je problém, toto dokumentovat a postihovat. Nicméně to co slýchávám, případně na vlastní kůži zažívám v toto úseku díky podobně smýšlejícím jedincům je leckdy silný adrenalin. Nezřídka je zde k vidění v prostředním pruhu vozidlo jedoucí rychlostí 80km/h při slunečném počasí svítící předními i zadními mlhovkami. Posádka bývá ještě uchvácená pohledem na navigační přístroj a naprosto nesleduje dění kolem sebe. Na lehké troubení reagují tak, že si klepou na čelo v domnění , že oni mají tu navigaci a tak jedou nejlépe jak mohou. Vždyť pravý pruh je pro ty ošklivé kamioňáky tak co. Dalo by se o tom napsat mnoho slov, ale je to celkem zbytečný. Nikdy jsem zde neviděl policisty trestající tento nešvar. Přitom stačí jeden most přes dálnic a fotit, ale to by asi musel být jejich. V dopravou silně zatížených dnech to má pouze ten efekt, že netrpělivý a někdy po právu vytočení motoristé to berou tzv. zprava a o to je ten adrenalin ještě silnější. Myslím si, že tento jev je další z řady dokazující vědomosti neprofesionálních motoristů.

Páteční nehodovost na zdejším úseku ponejvíce mezi výjezdem z Prahy po sjezd na Říčany- Jesenice dokazuje mimo jiné i neschopnost jet plynule v koloně vozidel, kde následně díky vysoké rychlosti, nedodržení bezpečné vzdálenosti a když je dobře tak ještě myšce zprava dochází velmi často k řetězovým nehodám. Následný  kolaps dopravy je tak pouze dílem okamžiku. Přitom stačí jen ubrat a plynule se pohybovat s jedoucí kolonou vozidel, tak jako to leckdy činí řidiči nákladních vozidel, kteří se nakonec v pravém pruhu pohybují rychleji než dva zbývající.

Ano je to přestupek, ale zároveň lze z toho jasně odvodit, že snížení rychlosti při silném provozu zvýší propustnost vozidel na této dálnici. Na místech tomu povolaných o tom však nikdo nechce slyšet. Cedule konec obce, plyn na podlahu, protože je tady přece 130 tak se nebudu plazit 90 a po pár kilometrech návštěva zavazadlového prostoru vozidla jedoucího přede mnou.

Asi to tak má být, protože jinak si počínání lidí mající s tímto co do činění nedokážu vysvětlit.

Jen připomenu, že ve Vídni se rakouský policista těší až pojede nějaký čech na dovolenou a zkasíruje ho za bezdůvodnou jízdu v pruhu, který mu nepřísluší. O omezení rychlosti na zdejším obchvatu už jsem psal dříve. Mají tam limit 100km/h a jsou taky živí. Proč nemůže být rychlost omezena minimálně  mezi Prahou a exitem 11 (?) kde bývá nejsilnější provoz je pro mě a moje kolegy záhadou.

V současné chvíli u sjezdu na Říčany navíc probíhá výstavba křižovatky, která bude připojovat pražský obchvat k dálnici a bude to další rizikové místo. Rychlost je zde omezena na 80km/h a když jedu 100 mám pocit , že stojím. Policie opět nikde. Je to jednoduchý, museli by zastavit všechny a sebrat jim papíry, protože jiný výsledek zde není možný.

Třeba se čeká na nějaký pomníčky aby to někdo začal řešit a nebo máme jen zbytečné a nesmyslné obavy, které prezentujeme touto formou.

Přeji všem ve zdraví mnoho ujetých kilometrů.

 

 

 

 

diskusní vlákno je zde :

http://board.proridice.eu/viewtopic.php?f=20&t=167&p=1236#p1236