Zamyšlení nad současnou situací v dopravě
Mám takové dilema, jeden kolega mě vybídnul k obnovení činnosti Sdružení řidičů CZ, už je to asi tak měsíc. Je to člověk ze spolupracujícího PP5, které jistě každý profík zná, sleduje nově jejich web a činnost, která ve směru pro řidiče v tomhle státě se dá říci je ojedinělá na takové úrovni. Celý tým je skvělý a někteří jeho členové jsou dodnes i našimi členy, zastaveného spolku,.
Oba se však kupodivu stále tak nějak divíme nad nezájmem profesionálů o to mít nějakou úroveň, tedy profesní, ne že by jí všichni neměli,čest vyjímkám, ale to co člověk dokáže pozorovat na sociálních sítích je někdy skutečně zarážející a je s podivem, že takto se vyjadřující lidé, mají vůbec právo volit. Co je neméně šokující je ovšem to, že je ostatní poslouchají, protože pořád v myšlení lidí obecně vítězí parkovištní drb, nebo rada z nějaké havětí skupiny, to je opravdu studna mouder, že se musí národ bavit, než seriozně podané informace.
Nejspíš to bude tím, že si nikdo z těch hrdých profíků co byly všude X krát a nikdy se jim nic nestalo se vlastně bojí přiznat, že nejsou schopni ty relevantní informace pobrat a řídit se jimi. Koneckonců třeba stránky nabízející práci jsou plné komentů za 70 nevstanu atd. Za odměnu většinou tihle borci nabízí zdevastovaný auto po krátký době, poplísnění firmy na sítích a migrace jinam.
Tím se zpětně dostávám k činnosti spolku, kterou na svých bedrech táhl předseda X let a kdy jsme měli myšlenku, že jako si dopravci platí Česmad, který je jejich sdružením, tak si naši členové budou platit činnost našeho předsedy, protože nikdo prostě žádnou práci nedělá zadarmo. 250 kč se v někdy kolem roku 2010 stalo pro mnohé chytráky závratnou sumou, vždyť na netu je přece všechno zadarmo. Tím se dostáváme k první mýlce, není, vše se platí, zdarma jsou sociální sítě, bez záruky pravdivosti obsahu. Jistě i ten se tam najde, je třeba hledat a nebo si naistalit zpoplatněnou apku, jako to nabízí PPŘ a opět kňůůů my to chceme zadarmo.
Každý chce všechno zadarmo a nechápe, že výroba čehokoli stojí čas a peníze a za míň jak 70 by do práce nevstal. Nechápu v tomhle myšlení, že taky nedělá zadarmo, vždyť sám nechce nic platit, nebude platit rady v apce, nebude investovat do své práce, protože ON musí dostat všechno pod nos a zadarmo. Všem těhle rádoby kolegům bych tímto vzkázal, hele jste nuly. Prostě zadarmo drahý, škodíte svým projevem společnosti jako celku a jste prostě zdarma nezajímavý nic. Jste ostudou práce řidiče a tím se nechci dotknout vyjímek, jim čest, stejně jako té skupině, která dokázala svolat jediný protest po roce 89 týkající se dopravců a řidičů a kde mě umožnili vstup do skupiny abych mohl zde a na dopravě online sdílet info.
Jak rád bych to udělal zas a znovu, důvodů je X.
Jedním z nich je i naše roky stará akce a petice proti přetěžování kamionů. Myšlenka byla tehdy jasná, petice podepsaná, tehdejší ministr pan Bárta jako jediný zástupce pozval k jednání a přislíbil změnu zákona tak, aby legislativa byla v souladu s tím, co je normální a všude kolem nás, tedy že odpovědnost za naložení nákladu nese především odesílatel. Pan Bárta skončil, petice upadla v zapomění i díky lobingu firmy provozující vysokorychlostní vážení. S panem Beránkem, tehdy redaktorem ČT po letech sledování byla natočena velmi podrobná reportáž o tom, co a jak se tu děje a jediný efekt byl ten, že tehdejší ministr Havlíček prohlásil, že každý kraj bude mít minimálně jedno vážící místo a tím se tomu zamezí. Mě osobně pár lidí nabízelo zmalování mýho ksichtu do modra. Byl sem překvapen, že nenastala obvyklá akce ze strany policie, kdy jsem byl na doporučení jistých osob 3x v týdnu kontrolován, jestli mám ok kolečka a všechno to potřebné, ale to už je taky dějepis.
No a nyní si člověk počte, že Pardubický kraj bude mít nově tři vážící místa, dálnice D0 bude mít další váhy u Jesenice atd. Tedy tenhle stát neuznává prevenci a zavedení smysluplného zákona jako základ toho, jak problém vyřešit, ale bere si do rukou represivní část, jak zpoplatnit a vytahat prachy z účastníků provozu do děravý státní kasy. A protože policistů pod hrůzostrašným vedením ministra vnitra ubývá, udělí se pravomoci jiné složce ministerstva dopravy. No budiž, ve výsledku je jedno komu ty peníze dáš, pokud porušíš, spíš je podivující to, že tenhle způsob jednání se zdá zákonodárcům ok. Mě tedy už roky ne.
Když jsme u ČT a točení reportáží, na jedné se nedávno podílelo PPŘ a jednalo se o téma traktorů na podvozcích NA, tedy tzv tatratrakorů. V principu stejné jak s přetěžováním, nefunkční zpackaná legislativa, která krátkodobě nahrává těm, co v tom najdou díru a u ostatních poctivců vyvolá skřípění zubů. Nedávno sem zahlédl inzerát na přijmutí řidiče na chladírenskou soupravu, požadavek na ŘP byl u skupiny T. Co dodat, že. No a zpět k ČT, tak se ve své provládní době chová stejně jako tato vláda a celou reportáž pohnojila, neb se nedržela relevantních informací z PPŘ, ale paní redaktorka si jí upravila k obrazu svému.
Znám ten pocit zmaru, kdy tomu dáš čas, někdy i vlastní finance a nakonec se cítíš být podveden a zneužit.
A tento pocit zažívá občas každý, kdo se snaží prorazit s dobrou myšlenkou a pokusit se něco změnit, napravit, vylepšit, věřím, že i mezi Vámi co tohle čtete se tací najdou. Ostatně, jinak by jste to nedočetli až sem.
Osobně budu ještě asi do zimy přemýšlet co dál se spolkem, co tedy těm pár podporovatelům nabídnout a nebo to prostě nechat plavat, občas sem něco nasdílet, aby jste si mohli zanadávat a pozorovat to s odstupem…….. hezký víkend a kolama dolu. MK
Nejnovější komentáře